جهت حفظ طول عمرقطعات و کارکرد مطلوب در سنگ شکن هیدروکن از سیستم روغن کاری اتوماتیک با جریان دائمی روغن استفاده می شود . اسپایدر در سرشفت به طور مجزا روغن کاری می شود . دنده کرانویل وپینون و بوشهای هیدروکن به روش غرقابی روغن کاری می شود. سلول هیدرولیک و پنوماتیک (تانک جک و روغن) هیدروکن از دو بخش با عملکرد مجزا زیر تشکیل شده است:

1- بخش روغن کاری هیدروکن

ظرفیت تانک روغن سنگ شکن هیدروکن ، 300لیتر روغن 220 می باشد . روغن ابتدا از صافی هایی که در تانک هیدروکن تعبیه شده است عبور می کند. سپس وارد پمپ روغن C94 با ظرفیت 60لیتر در دقیقه می شود شفت پمپ جهت حرکت به یک دینام  3hp کوبله شده است .روغن بعد از عبور از پمپ ، جهت کاهش دما وارد سردکن هیدروکن می شود . روغن خروجی از سرد کن هیدروکن توسط لوله ای وارد سلول شده و در انتها به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت بالایی آن توسط یک شیلنگ به ورودی لوله کنگره ای در بدنه باتم شل وصل می شود که بخشی از آن جهت روغن کاری بوش کنگره ای و دنده های کرانویل و پینیون وارد باتم شل می شود و قسمتی از آن جهت روغن کاری بلبرینگ های هوزینگ وارد آن می شود. بخش دوم روغن سرد شده از سلول توسط شیلنگی واردگلدانی می شود که بعد از عبور از پیستون و شیارهای کفگرد ها وارد بوش اکسنتریک می شود بعد از سرریزشدن ازقسمت فوقانی بوش اکسنتریک از باتم شل خارج می شود سپس جهت سرد شدن وارد تانک رو غن می شود.

2- بخش هیدرولیک هیدروکن

ظرفیت تانک روغن هیدرولیک 80 لیتر می باشد . روغن هیدرولیک بعد از عبور از پمپ جک که با یک دینام hp1/5 کوبله شده است وارد سوپاپ و فشار شکن می شود. از فشارشکن روغن هیدرولیک وارد شیر برقی می شود که جهت بالا و پایین دادن جک از ان استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *